Bröllopet den 19:e Juni...

/
0 Comments

...var jag himla glad att jag slapp uppleva i Sverige. Vilken tur att min semester i Stockholm bara varade tills den 11:e Juni.

Jag kommenterade lite skadeglatt på en blogg häromdagen om att jag minsann slapp betala för Victorias och Daniels bröllop då jag inte skattar i Sverige. Den glädjen höll ju typ i en sekund tills jag insåg att jag betalar för ett annat gäng som lever på oss vanliga dödliga...nämligen familjen Borbón.

Här i en av Spaniens största dagstidningar, el País, var rubriken i artikeln om bröllopet dagen efter följande;


"Emotivo y algo cursilón"

Vilket betyder känslomässigt och något...cursi betyder att någon försöker vara elegant och speciell utan att lyckas. Cursilón är superlativ av cursi.

Ha, ha...helskön rubrik :-)!


You may also like

Inga kommentarer: