Strejk i metron i Madrid...

/
0 Comments

...efter tre dagar i oändliga bilköer så bestämde jag att det var inte värt att åka till kontoret idag. Igår satt jag i trafiken i nästan två timmar (utan luftkonditionering!) och min resväg till jobbet är normalt sett med mycket trafik 40 minuter. Så där har det varit varje dag denna vecka eftersom de som jobbar för Metron (tunnelbanan) strejkar.

Kolla in bilderna på kaoset under dessa dagar i tidningen El País. Det var meningen att metron skulle fungera med minsta möjliga service men de stängde metron helt och hållet och de flesta hade inga alternativ som bil eller buss, så de fick gå till sina jobb...

Igår fanns det upp till 300 kilometer bilköer...Público.

Hur som helst så fick jag nog av bilköerna och värmeslaget jag höll på att drabbas av igår, så idag jobbar jag hemifrån och imorgon har jag SEMESTER!!!


You may also like

Inga kommentarer: