Svenskar och planering....

/
2 Comments

...för att driva lite med spanjorernas fördomar om att vi svenskar alltid skall planera. De kallar oss för "cabezas cuadradas" (fyrkantiga huvuden, vilket betyder att man alltid planerar och inte improviserar...)

Jag gjorde ett schema dag för dag med ALLT i det...var vi skall käka lunch, middag, när siestan kan intas, vilka länder vi befinner oss i dag för dag, vilka gator vi skall gå på, vilka museum som skall besökas etc. Gissa minerna när jag gav dem ett varsitt schema i A3 format! ;-)

Ah, jag glömde att säga att som straff för att jag har organiserat ALLT (bokat, hotell, färjor, restauranger, etc. etc) fick de varsin namnlapp där det stod; "Jag heter...och namnet". Folk på flyget kollade på dem som om de vore dumma i huvudet på flyget...ha, ha :-)



You may also like

2 kommentarer:

  1. hahaha! Du är underbar! Har du gjort lappar med My name is NN, I do not speak Swedish, but I am found drunk and disorderly, please put me in a taxi and send me to hotell XYZ och sätt dit 50 spänn till taxi.

    SvaraRadera
  2. ...Nej, jag tänkte aldrig så långt men jag tvingade ivarje fall dem att dricka lakritsshotar på Finlandsbåten som straff. Du som också bor i Spanien kanske också har märkt hur mycket spanjorer älskaaaaar saltlakrits? ;-)

    SvaraRadera