Hon på Apoteket i Stockholm sade faktiskt...

/
0 Comments
...att hon visserligen INTE kunde rekommendera något sådant då hon inte var läkare, men att hon hade hört att läkare brukar kunna rekommendera att man tar 800 mg/gång istället för bara 400 mg/gång. Sedan viskade hon att hon hade också varit i en bilolycka och hade samma besvär som jag med nacke och rygg...och för säkerhets skull höjde hon rösten och upprepade igen att hon INTE kunde rekommendera något sådant...

...så det så mamma och pappa. Det är inte så att jag har blivit vilsoledd här nere i Spanien och nu tycker att det är fullständigt normalt att få antibiotika eller andra starkare mediciner utskrivna för nästan allt (tandont, inflammation, you name it) och att man kan knalla in på ett Apotek och för det mesta utan några problem få ut receptbelagda mediciner utan recept...

...till och med jag försökte stå tillbaka och inte ta min muskelavslappnande medicin förra veckan när jag fick den eftersom jag anser att den är för stark och för farlig. Det höll i typ en dag...tills jag insåg att jag vill nog kunna lägga mig ned på stranden när jag åker på semester utan att gråta av smärta.


You may also like

Inga kommentarer: