Nu äntligen är tyskhelvetet över...

/
0 Comments
..och jag blev godkänd på sista provet. Vilket var ganska otroligt då jag hade pluggat noll till det. Jag hade ägnat all min tid till att plugga ITIL Service Manager v3 (IT relaterat) och gjort en tenta på Fredagen förra veckan så det fanns inga krafter kvar. Hur som helst klarade jag av båda proven. Tyskan blev jag mest förvånad över dock.

Det kanske verkar lite märkvärdigt att jag kallar det tyskhelvetet i och med att jag faktiskt betalar 435 eller 450 euro per termin, dvs nästan TUSEN euro per år. Jag minns inte riktigt hur mycket jag betalade sist och det beror inte på att jag är multimiljonär tyvärr, bara ett dåligt minne...

Hur som helst så är tyskhelvetet äntligen ÖVER ända fram tills i Oktober då jag självsäkert slänger fram cirka 450 euro igen och optimistiskt säger till mig själv att DETTA år det blir annorlunda för jag SKALL göra ALLA "Hausaufgabe" (läxor) och jag verkligen KÄNNER på mig att detta år blir mitt TYSKA år då jag helt plötsligt kommer över den osynliga tröskeln och pratar tyska fullständigt FLYTANDE...

Jag är ivarje fall glad över att jag inte har några inbokade (skulle snarare kalla det påtvingade, av mig själv visst...men dock påtvingade) aktiviteter såsom tyska lektioner 2 gånger i veckan och fotboll (Atletico de Madrid) varannan helg (eller mer då det har gått så bra för dem).

Ingen press har jag på mig att hinna med att gå ut och springa heller då jag fortfarande har ont i nacken efter bilolyckan.

Jag skall bara LATA mig nu fram till hösten...fast jag skall BARA hinna med att få Sverige besök i helgen, guida runt dem överallt, gå på fotbollsmatchen på Lördag, göra klart mitt gigantiska projekt på jobbet till på tisdag 1.5 VECKOR innan den ordinarie utsatta "deadlinen", åka till Barcelona på Onsdag och kolla på Atletico mot Sevilla, sedan jobba GRATIS som voluntär för UEFA Champions League på Fredag och Lördag....men SEDAN efter det, då skall jag LATA MIG. Jajamensan...!


You may also like

Inga kommentarer: