Mi media naranja (Min halva apelsin)...

/
0 Comments
...det är så man kallar sin själsfrände på spanska. Jag hittade denna beskriving av vad en själsfrände är i Aftonbladet:

Den som mött sin soulmate, sin själsfrände, har en helt annan upplevelse av kärleken. Känslan börjar på ett djupare plan och söker sig upp till ytan. Tillsammans med en soulmate finns en stark känsla av samhörighet även om man inte känner varandra. Man njuter av varandras sällskap och känner lycka i både hjärtat och själen.

Det brukar även sägas en massa trams om att en själsfrände är någon som man har levt flera liv med om man nu tror på sådant (vilket jag uppenbarligen inte gör).

Min egen "media naranja" träffade jag för 15 år sedan och även fast det känns som vi träffades igår, så har vi faktiskt hunnit med en hel del tillsammans. Det är som vi har levt flera olika liv tillsammans då vi har hunnit med att bo i olika länder, dela olika hem, vara studenter samtidigt och tillsammans, arbeta inom olika yrken, spara och slösa, upptäcka nya ställen under de resor vi gjort och där vi bott.

Varför föll jag för just honom då? Förutom att han var bland det snyggaste jag hade sett på två ben så har han den absolut sexigaste näsan jag har sett hitills. Jag vet, det låter fånigt men det är faktiskt så. Efter att ha fallit för hans utseende så hade jag nöjet att upptäcka att han dessutom var både trevlig och smart! Ja, ja...kalla mig för ytlig, men jag föll faktiskt först för hans utseende. Min halva apelsin är bland de smartaste människorna jag känner. Vem annars skulle klara av att flytta till Sverige utan att kunna svenska och ta examen först i en klass med enbart svenskar ett år före utbildningens slut som skulle ha varat i 4 år? Tilläggas bör att han inte kunde svenska året innan.

Bland kompisgänget från förr så kallade vi honom alltid "el conejito de duracell" (duracell kaninen) då det fanns en reklam med en kanin som använde de batterierna och aldrig tog slut. Det är precis som min egen sambo "el gato"! Han är en person som har energi till allt. Jag har tack vare honom förvandlats från en potentiell soffpotatis till en hyperaktiv människa som tack vare detta verkligen "lever" och tar till vara på varje minut och varje sekund av mitt liv.

Jag behöver dessutom aldrig slå upp något i ett ordlexikon då min halva apelsin alltid har svar på allt och vet allt! Det han inte vet hittar han på som jag ibland brukar tillägga för att retas. Min egen "el gato"-pedia som jag kallar honom för. Wikipedia vad är det? Släng dig i väggen!

Nu måste jag åka hem för jag är en sådan attans lyckost som har en kille som min "el gato" väntandes hemma...


You may also like

Inga kommentarer: