Jobbar som frivillig under Champions League....

/
1 Comments

...och varför då kan man ju undra? Jo, för att det var en kul grej när jag såg annonsen i tidningen och sedan kommer det se fint-fint ut i mitt CV efteråt. Jag har nämligen ett framtida arbete i sikte fast om några år och då skall man ha många språk, många års erfarenhet inom det jag jobbar och de vill även att man skall ha arbetat som frivillig så för nåt kommer det väl alltid att kunna användas...:-)

Första dagen gick bra fast nu är jag trött. Det var länge sedan jag stod på benen i så många timmar i sträck. Jag har jobbat vid Media Working Area vilket betyder att det är där press och TV jobbar. Jag hjälper till med allt möjligt, dvs saker och ting som går fel eller inte funkar, informerar, visar vägen till press konferenser, media tribune etc. Med andra ord, en allt i allo :-)

Jag fick bra intryck av alla journalister och de var alla jättetrevliga. Jag fick höra att oftast brukar de vara ganska svåra att hanskas med och att de brukar vara rätt otrevliga men det var ingen fara alls.

Jag träffade killarna från Sveriges Television också och snackade med dem och tipsade om vart de kunde gå ikväll för att käka middag. Riktigt trevliga killar.

Nu är jag helt slut så jag skall slänga mig ned i soffan och käka middag för imorrn måste jag vara där igen!


You may also like

1 kommentar:

  1. Så himla kul det låter. Var rädd om dig och dina fötter, ben och rygg under dessa dagarna.

    SvaraRadera