Europe League Mästare!!!!!!!!!!!!!!! Aupa Atletiiiiiiiii!!!

/
2 Comments

Helt otroligt glada är vi att vi vann Europe League i Onsdags mot Fulham efter så himla många års lidande...Los sufridores kallas vi i vanliga fall (de som lider) nu kan ni dock kalla oss för CAMPEONES!!! :-) Det gör inget alls att jag fick en tavla som trillade ned från väggen på puben i ansiktet när Forlan gjorde det andra målet!

Efteråt sade sambon "el gato"..."jag vet att jag hade en hel pint Guinness i handen när de gjorde mål, men jag vet inte vart den tog vägen för efter målet hade jag inte kvar glaset i handen..." Det sista jag minns är att jag såg honom hoppa med armarna uppsträckta i en segergest. Känner jag honom rätt så flög glaset iväg väldigt lååångt bort!

Hittade en jättebra artikel i Aftonbladet som beskriver kampen Atletico har fört under så himla lång tid.

Vi festade naturligtvis vid Neptuno fontänen som "tillhör" Atletico de Madrid där man firar när man har vunnit. 40 000 personer var vi tydligen som var där och firade tillsammans. Det är inte illa för att vara en vanlig onsdagkväll och med tanke på att många var fortfarande kvar i Hamburg och spelarna inte heller befann sig på plats!









You may also like

2 kommentarer:

  1. HEJ! Tack för din kommentar hos mig!
    Ja, i början av juni ska jag och tjejerna till Barcelona! Ska bli skoj!! Vi åker tillsammans med stortösas simmargrupp som ska på träningsläger! Har du nåt bra tips på saker runt Barcelona, Calella så skrik till... :-)) Tack!

    SvaraRadera
  2. Hej Ninni, tyvärr så känner jag inte till Barcelona väldigt bra men säg till om ni kommer till Madrid nån gång. :-)

    SvaraRadera