Vad skall man göra med barn i Madrid?

/
0 Comments
Det är jag för lat ointresserad av att själv tipsa om till er, men bloggen Swedes in Spain har gett några tips som ni kan läsa om här.

Själv tyckte jag att Retiroparken var ett fin-fint tips för det är gratis, vackert, fullt med saker att titta på för de små som barnteater, folk som blåser jättesåpabubblor, folk utklädda till seriefigurer, dammen med alla fåglar som ligger previd "El Palacio de Cristal" (glaspalatset), stora dammen där man kan hyra en roddbåt och alla olika lekparker för barn.


Dit gick jag själv med min lilla brorson, brorsa, svägerska och farmor var på besök. Min brorson är lite för liten, men visst tittade han storögt på allt runt omkring. De vuxna njuter av allt det vackra och goda i solen dessutom!


Det är gratis att vara i Retiroparken, men var medveten om att ifall det är en barnteater som är direkt på gatan och inte i en av de "officiella" byggnaderna så förväntar de sig att man lägger en slant i deras hatt. Samma sak med såpabubbelblåsaren eller de som klär ut sig till seriefigurer. Så ta inte kort på ditt barn tillsammans med Musse Pigg ifall du inte är beredd att skänka en slant!


You may also like

Inga kommentarer: