Argentinskt konditori / café vid Retiroparken...

/
1 Comments

...hittar du på gatan Ibiza nr 19. Metro (tunnelbana)stationen heter samma som gatan, dvs. Ibiza.

Av en slump gick jag förbi Naranjo en Flor (vackert namn, det betyder när apelsinträdet blommar) skyltfönster och kunde inte slita mig från det. Det är verkligen inget vanligt konditori eller café i spanska mått. Litet och mysigt skulle en svensk kalla det. Ni vet det ordet som spanjorer inte känner till och förstår överhuvudtaget, m y s i g t. Konstigt cafe för en spanjor kanske, det finns ju ingen bar att stå upp och dricka sitt kaffe vid!


Om allt smakar lika underbart som det ser ut så får jag se till att passa mig och inte gå dit för ofta!











You may also like

1 kommentar:

  1. Jag stog en dag och dregglade lite över deras hemmagjorda alfajores och fick prova. Rekommenderas!!!
    "Mysigt" är ett av de få svenska orden min pojkvän har lärt sig. "Acogedor" räcker inte riktigt till :P

    SvaraRadera