Tjejmilen i Madrid på Söndag...

/
0 Comments

...eller snarare sagt tjej"milen" för här springer man inte 10 km utan bara 6,5 km. Fast det är en ökning mot andra år då man bara sprang 5 km.

20 000 tjejer har anmält sig och loppet börjar och avslutas i parken Retiro. Om jag skall vara riktigt ärlig så är det inte så många som springer utan de flesta går. De som vill springa får nästan armbåga sig fram och de kan glömma att göra en bra tid för det är för trångt. Fast stämningen är härlig förstås.

Själv skall jag delta fast det blir nog mer gång än löpning för jag skall peppa en kompis som aldrig springer. Varför då delta? Jag kunde bara inte säga nej när just hon ringde och frågade ifall jag hade lust. Det vore ju helt fantastiskt ifall hon efter detta blir verkligt sugen och sätter igång och tränar på riktigt efter loppet.

Här kan du läsa mer (på spanska): La carrera de la mujer


You may also like

Inga kommentarer: