Till er löpare som älskar Spanien!

/
0 Comments
Ni som följer mig här på bloggen vet att jag älskar att springa och att jag älskar de Spanska Pyreneerna med dess berg och natur. Det finns ett väldigt speciellt ställe där som jag håller närmast hjärtat, just för att det är den vackraste dalen och för att jag har turen att ha hus där. Detta är inget mindre än Benasquedalen.

Jag vill såklart dela med mig av mitt lilla paradis här på jorden och de fantastiska upplevelserna som kombinationen av löpning, underbar, vacker natur och den lokala gastronomin har att erbjuda! Därför har det varit lite lugnt här på bloggen ett tag. Orsaken är att jag har jobbat på ett projekt som ni kan läsa om här:



Trail 2 Heaven är en chans för er som drömmer om möjligheten att få springa i en oslagbar natur och få uppleva det "riktiga" Spanien. En annorlunda, aktiv och minnesvärd semester helt enkelt.

Vi inviger Trail 2 Heaven - Pirineos Series vilket är 3 olika event där vi organiserar officiella lopp med stöd från bland annat stadshuset, turistföreningen och skidorten Cerler här i Bensquedalen. Vi har även uppbackning från spanska kända löpare.

Vi arrangerar även träningsläger dvs. löparresor, Training Camps veckan innan de olika loppen. Dessa är för er som vill komma hit och delta under en vecka i olika träningspass och lära er mer om "trail running". För er som sedan vill avsluta veckan med att testa er själva tillsammans med spanjorer så finns det möjligheten att delta i ett officiellt lopp.

Dessa Training Camps kommer inte handla enbart om löpning utan det kommer att finnas parallella aktiviteter under hela veckan. Ni kommer att få chansen att verkligen insupa den lokala atmosfären, testa deras gastronomi och dricka riktigt goda viner från vinområdet Somontano. Det finns väl fler som är som jag själv? Springer för att sedan kunna äta riktigt, riktig god mat och avnjuta ett gott vin?! Anmälan till träningslägren öppnar inom kort. Det kommer att vara svensktalande grupper med svensk löparcoach. Chansen att få gå ut och springa tillsammans med spanjorer kommer också att finnas. I Training Camps ingår transfer till och från Barcelonas flygplats, mat och boende, träningspass, föreläsningar och alla parallella aktiviteter. Anmälan till ett av loppen som finns den veckan görs separat.

För er som inte vill eller kan delta i ett av träningslägren under en hel vecka kan delta i ett av loppen. Ni måste dock ta er hit på egen hand och ordna med logi själva. Här kan ni läsa lite mer:

Loppen:

Cerler Vertikal (21 Juni 2014), anmälan är nu öppen

T2H 46 km (19 September 2014), anmälan öppnas inom kort

T2H 25 km (19 September 2014), anmälan öppnas inom kort


Vad sägs? Är du sugen på att få uppleva det "riktiga" Spanien och utmana dig själv?

¡Muchas gracias y nos vemos aquí en España! (Tack så mycket och vi ses här i Spanien!)



Följ oss gärna på Facebook och Twitter och sprid ordet vidare!




You may also like

Inga kommentarer: