Livrädda bilförare på slingriga bergsvägar...

/
0 Comments
...mötte bussen uppe i Spanska Pyreneerna som jag tog för att åka till staden Zaragoza.
Vilka miner bilförarna gjorde när de mötte bussen och insåg hur lite plats som fanns för båda att komma vidare.
Efter cirka 4 timmar kom jag fram till tågstationen i Zaragoza och tog snabbtåget AVE till Madrid som var lite försenat. Efter att vi kom iväg så brände de på i 300 km / timme för att vi inte skulle komma fram försenat i Madrid. AVE har nämligen regeln att de alltid håller sina tider och kommer man fram (jag tror gränsen går vid 5 minuter) försent så får man pengarna tillbaka.
Jag satt och tyckte synd om mig själv som måste jobba medans sambon "el gato" stannade kvar uppe i bergen för att åka skidor. Min "hemlängtan" till Pyreneerna dämpades lite grann av ett rödvin från Somontano (dvs. uppe i Pyreneerna).
Och nej, vi kom naturligtvis inte fram försent till Madrid...


You may also like

Inga kommentarer: