Dolda konsekvenser i servitris- och bartenderyrket...

/
0 Comments
...skriver, med sin sjuka och härliga humor, Paj-oncé om här .
Hon skrev om hur hon tvättar bort sås från benen på gymmet medans de andra torkar av mattorna och motionscyklarna:

"Ljuvligt att fa ti gymme efter jobb. Medan andra använder sprutflaskorna me desifieringsmedel fö att waippa springmattor och motionscyklar, cleanar jag guacamole och barbeque sås från mina ben."

Detta fick mig att minnas när jag jobbade som cocktailbartender här i Madrid en gång i tiden. Du vet, när man fortfarande kunde kallas för ung och ungarna  fortfarande blev tillsagda av sina föräldrar att kalla en för "señorita" (fröken) istället för "señora" (frun) som nu för tiden...
Hur som helst så jobbade jag på ett ställe som körde expeditions-tema i inredningen. Vi vanliga "dödliga" (läs anställda) var tvugna att ha på oss en fånig uniform som bestod utav "djungelklädsel". Vilket i min chefs skeva verklighetsuppfattning bestod av tajt uppknäppt kaki-skjorta och kakifärgad minikjol. Vi skulle dessutom hålla på och jonglera med flaskorna medans vi mixade drinkar...du vet, "showa till lite" som han uttryckte det. Gott luktade jag på den tiden. En sötsliskig cocos- och ananasdoft förföljde mig hela tiden pga att  större delen av malibu- och de andra likörerna hamnade på mina bara ben istället för i drinkglasen.

Min katt var nog ständigt lite "salongsberusad" på den tiden. Jag var alltid för trött för att duscha när jag kom hem (klockan 6 på morgonen) efter jobbet och katten sprang efter mig i lägenheten och envisades med att slicka på mina vader hela tiden.

En krossad armbandsklocka är ett annat minne från den tiden som var ett bevis på mina "utmärkta" egenskaper i "flaskjonglering". Under en lång tid var jag ganska sur över den...



You may also like

Inga kommentarer: