Födelsedagsfirande i Madridnatten...

/
0 Comments
... firades på vilken restaurang tror ni?



På min favoritrestaurang La Viridiana naturligtvis! Jag brukar egentligen inte vilja gå dit i Augusti månad pga att jag inte brukar vara så hungrig här i värmen i Madrid och vi blir alltid bjudna på så himla mycket gratismat där. Jag var ivarje fall smart och åt bara en sallad med "langostinos" (tigerräkor) och nästan rå tonfisk i teppanyakistil (japanskt). Ja, förutom gazpachon (tomatsoppa) med sill och jordgubbar, "boquerones" (anjovis) i en jättegod sås samt en canelone (pasta) som innehöll jaktkött och gåslever som vi blev bjudna på. Jag har gått till den här restaurangen massor av gånger och jag tror att jag bara har lyckats äta efterrätt där 2 gånger eller så....
Jag är alltid så mätt att jag nästan spricker när vi kommer till efterrätterna så det brukar inte bli nån för mig.

Efter middagen behövdes drinkar intas för att få igång matsmältningen som man brukar skylla på här.
Vi hamnade på hotellet Urban som har en jättefin uteservering med swimmingpool uppe på taket.



You may also like

Inga kommentarer: