40 grader i Madrid under lunchen idag...

/
0 Comments
 ...ivarje fall enligt bilens termometer (icke min bil, har inte några såna finesser i min gamla skrutt till bil). Utanför vid en busshållplats stod det 42 grader på termometern och då var klockan 14:30. Jag vet inte hur varmt det har varit klockan 17:00 för jag glömde att titta efter. Varför just klockan 17? Jo, det brukar vara varmaste tiden.
 Lunchen intogs på ett av mina favorit lunchställen, nämligen "La Estupenda". Maten är jättegod, bra ingredienser (oerhört bra kvalitet) och kocken är jätteduktig. Det finns alltid nyttiga alternativ man kan välja emellan. Dessutom är det billigt. 10.95 Euro tror jag att de tar ifall du kommer innan 13:30 och då ingår efterrätt och kaffe. Vilket i Madrid är skitbilligt då många ställen tar runt 12 Euro för en lunch med förrätt, varmrätt och kaffe eller efterrätt. Personalen är oerhört trevlig och väldigt, väldigt professionell, speciellt servitören German som alltid lyckas imponera mig och då är jag inte lättimponerad med mitt förflutna i restaurangbranschen...
 Deras "salmorejo" kan rekommenderas! Det åts till förrätt och sedan åt jag en "revuelto con setas y trigueros" (som äggröra med svamp och grön sparris) som egentligen var en förrätt. Jag får inte i mig mer mat i denna värmen.



You may also like

Inga kommentarer: