Spanska fördomar om svenska kvinnor förverkligades...

/
3 Comments
...antagligen igår då jag hoppade i glaciärsjön helt näck.

Jag konstaterade muttrande att vi inte var helt själva däruppe efter flera timmars vandring. Nöden har ingen lag och jag har som vana (ovana?) att alltid ta ett dopp i glaciärsjöarna när jag väl har lyckats med strapatsen att ta mig ända upp.






Finns det något som slår den känslan när man svettig, varm och med muskelvärk i typ hela kroppen slänger sig i en iskall glaciärsjö? Jo, jag vet, när man svettig och varm från ett bastubad slänger sig i en sjö för att sedan dricka en iskall öl när man tar sig upp på bryggan. Okej, det kanske slår doppet igår, man slipper ju ivarje fall vandringen nedåt som tar sina timmar innan man kan dricka en iskall öl. Naturen var ivarje fall oslagbar igår.


You may also like

3 kommentarer:

  1. Åh, så vackert!
    Svalkar bara att titta på bilderna.
    Här är det just nu så varmt att J:s plasttofflor har krympt.

    SvaraRadera
  2. Ah sa fint! Nästa utflykt maste nog ga till Pyreneerna, aldrig vart där än och ju mer kort du visar därifran ju mer sugen blir jag.

    SvaraRadera
  3. Casa Annika: Jag hörde att det var 40 grader i Madrid...då vill jag inte ens tänka på hur varmt ni har de i Sevilla!

    Ulrika: Pyreneerna är underbart vackert! Ett verkligt måste!

    SvaraRadera