Uppraggad av den kvinnliga läkaren idag...

/
2 Comments

...blev jag på ett sånt sätt att jag nästan blev röd om kinderna! Ha! Jag?!! Inget brukar ju kunna rubba mig men idag tyckte jag nästan att det blev lite pinsamt.

Jag hade den årliga läkarundersökningen som man varje år genomför via jobbet. Redan när jag steg in genom dörren så tyckte jag att den colombianska kvinnan i röda läppar och tajt klänning under läkarrocken som tog emot mig var ganska...ja, vad heter det? "Tafsig"?!

Hon tog mig om midjan och visade var jag skulle sitta. Hon var oerhört trevlig och det var ett himla tjat om att jag hette samma som hennes mamma och hur var det att komma från Sverige osv.

Vid själva undersökningen då man kontrollerar allt, typ reflexer av ben, lyssnar på lungorna, böjer sig framåt och bakåt medans hon känner på ryggraden osv. tyckte jag att det här var lite väl ovanligt. Det var nästan som att gå på massage än hos läkaren...

...när hon kollat min nacke osv. vänder hon mig och tittar mig rakt i ögonen (vi stod jättenära!) medans jag febrilt letar efter en ursäkt ifall hon får för sig att klämma på brösten med ursäkten "att hon letar efter knölar".

Inget sånt hände dock, men när jag gick log hon brett och sade;

"¡Adiós muñequita!", med sådär lagom släpig röst...

(Hej då "lilla dockan", dvs. ett smicker)

Ha, ha...så kan det gå!!! Det är ju bra att man har gjort en god gärning idag och gett våta drömmar till någon!!! Ha, ha...:-)


You may also like

2 kommentarer:

  1. Usch sånt är direkt obehagligt. Oönskad uppmärksamhet och direkt olämpligt uppförande.

    SvaraRadera
  2. Äsch, det var inte speciellt obehagligt. Men jag håller med om att det inte var speciellt passande. :-)

    SvaraRadera