Bebisar på krogen vid midnatt...

/
0 Comments

...är inte en helt onormal syn i Madrid. En spanjor höjer inte ens på ögonbrynen och tycker det är helt normalt. De reagerar inte ens över att det finns ett spädbarn i närheten. Om du påpekar att det finns en bebis inne i baren så får du till svar...

"Jaha?"

Nu kan ju bebisarna ivarje fall vara tacksamma för att det numera är förbjudet att röka på alla restauranger och barer!

Helt integrerad i spanska samhället är jag inte ännu för jag utbrister fortfarande alltid med ve och fasa...."Stackars unge!"

Den normala läggdags-tiden en vanlig vardag för riktigt små barn är runt klockan 21:00, vilket är helt andra bullar än läggdags direkt efter barnprogrammen i Sverige!

P.S. Jag bad paret med bebisen om tillåtelse att publicera fotot på min blogg och sade även att jag skulle skriva om kulturskillnaderna...



You may also like

Inga kommentarer: