Kriget är över...

/
0 Comments

...för jag har Ä N T L I G E N övertygat mobilabonnemangsföretaget Orange om att jag skulle ha en ny mobil gratis!

Kriget började förra våren och hamnade i viloläge under hösten pga alla sjukhusbesök. Kriget återupptogs dock veckan innan påsk och jag V A N N till slut!

Bakgrunden var att helt plötsligt upptäcker jag att mina poäng som man samlar och kan "köpa" mobil för helt hade försvunnit från Juni år 2009. Detta upptäcktes dock inte förrän 2010 av mig. Jag är med andra ord inte direkt intresserad av att uppgradera mobilmodeller ofta...

...sedan har det varit oändliga diskussioner mellan Orange och mig om varför dessa poäng försvann. Till slut erkände de att deras databas hade gått ned, dvs slutat fungera och att de hade förlorat informationen. I alla fall kunde de erbjuda den mobilen jag ville ha men jag var fortfarande tvungen att betala runt 30 euro för den.

Ö V E R M I N D Ö D A K R O P P, tyckte jag.

Det som gick hem var när jag slutligen bad att få tala med avtalsuppsägningsavdelningen och syrligt frågade:

"¿Qué tengo que hacer para darme de baja a mi móvil y otros 6 móviles a la misma vez?"

(Vad måste jag göra för att säga upp min mobil/mobilavtal och 6 andra mobilavtal samtidigt?)

Iskallt väntade jag på reaktionen efter min lögn...och helt plötsligt fick jag veta att mobilen jag ville ha, en Nokia C3, skulle skickas hem till mig, jag fick 1250 poäng och 20% i rabatt under 6 månader.

Och allt detta trots att jag nog inte är deras mest lukrativa kund då jag ringer för runt 7 Euro/månad. Sista räkningen var på hela 5, 68 Euro...

He, he....fnissar jag förnöjt som en jäkla nörd och tycker såklart att min mobil är skithäftig efter att ha haft en Nokia 2760 i typ hundra år. Den ser ju nästan ut som en Blackberry och allt. ;-)



You may also like

Inga kommentarer: