Nu är jag som ny efter 3 veckors sjukgymnastik...

/
0 Comments

...och 1 veckas "Ryggskola".

Jag trodde att "Ryggskolan" bara skulle vara en massa dravel men den var faktiskt riktigt bra. Sjuksköterskan var oehört trevlig, påläst och kunnig.

Förutom att vi lärde oss positioner vi inte bör ha och vilka vi bör anta, samt gjorde avslappningsövningar (en kille började till och med att snarka!) så var det viktigaste buskapet:

Över 80% av befolkningen lider av ryggproblem (okej, mitt kommer från en bilolycka så det är liteee annorlunda, men, men...)

- Du kommer troligtvis ha ont för resten av ditt liv :-(

- Det går att lindra det onda med träning V A R J E dag och avslappningsövningar :-)

Det bästa av allt var att hon tyckte att mycket som läkarna säger är nonsens...som att du bör INTE springa. Hon ansåg att man skall hålla på med den sporten man gillar. Det är ingen ide att gå och simma ifall man avskyr att simma och har urdålig teknik för då mår man bara sämre efteråt. Vilken vis kvinna! För det har varit ett j ä v l a tjat på läkarna och sjukgymnasten om att "Tienes que empezar a nadar y olvidar lo de correr" (du måste börja simma och glömma springandet).

Visst, jag måste börja långsamt. Först börja gå snabba promenader, sedan jogga på löpband osv. Men jag är så himla GLAD!!!


You may also like

Inga kommentarer: