Min favoritklubb en “puticlub” (en bordell)…

/
2 Comments

…döm min förvåning då jag kikade upp på alla tändsticksaskar som pryder taket i baren uppe i Pyreneerna där vi sitter och dricker en öl och hittar inte bara en utan två stycken från BOCACCIO!!!




För er som inte befann er i Madrid i början på 90-talet, dvs runt 93-95 så kan jag tala om att Bocaccio var en av de absolut häftigaste, coolaste och populäraste “after hours” klubbar som fanns i Madrid just då dit alla (modeller, kändisar etc.) gick. Bästa tiden då det var “party party” var mellan klockan åtta till klockan tio på morgonen (ja, mamma…jag vet). ;-)

Idag är det dock en “puticlub” (bordell) för lyxhoror som huserar i de lokalerna. Klubbens inredning passar utmärkt till det syftet för det var ett runt dansgolv i mitten och röda plyschsoffor med “guld” detaljer. Tänk diskotek på finlandsbåtarna så träffar du mitt i prick, ha, ha. :-)

Första gången jag var på den klubben kom en servitris fram till mig och sade att klubbens ägare ville snacka med mig. Han erbjöd mig jobb som bartender och klok som jag var på den tiden (he, he..) tackade jag artigt nej. Jag kände mig själv alltför bra och tyckte inte att det var en jättebra idé att 19-åriga, partyglada jag skulle jobba på ett av Madrids häftigaste uteställen. Jag nöjde mig med att vara au-pair och bo tryggt och säkert med en spansk familj och räddade mig själv därmed från undergången! Så det så, mamma. Helt korkad var jag inte på den tiden… ;-)

Varför blev en tjej som jag erbjuden jobb där? Jag antar att mina randiga hotpants, knähöga stövlar och långt blont har gjorde sitt i ett Madrid som i början av 90-talet inte precis dryllade av “guiris” (utlänningar). Ägaren höll sig alltid på artigt, gentlemansmässigt avstånd efter den gången, men jag behövde aldrig mer köa, betala inträde eller drinkar på detta ställe. :-)


You may also like

2 kommentarer:

  1. Pluggade i Madrid hösten -94 och hängde mycket på Bocaccio, det var ett fantastiskt ställe!
    En vanlig klubbsväng för mig började på några barer, sen till Kapital vid 02, vidare till Club Sol vid 04-05, sen till Bocaccio. Var man riktigt pigg efter det gick man vidare till Flamingo.... Madrids nattliv slår allt annat! /Jesper

    SvaraRadera
  2. Hola Jesper,

    Jag kom till Madrid för första gången hösten -93. Jag hängde jämt på Bocaccio så vi kanske har träffats? :-)

    SvaraRadera