Min iphone 5 är avaktiverad och jag kommer att förlora all information...

/
0 Comments
...och fråga mig inte hur detta skedde. Tydligen så är det inte så bra att byta lösenkoden när man är bakis...


När man inte kommer ihåg lösenkoden till sin iPhone och sedan trycker in den felaktiga ett antal gånger så blir mobilen avaktiverad. Det finns tydligen inget annat sätt att få den att fungera förutom att man "raderar enheten" och sedan ominstallerar allt. Vilket betyder att du förlorar all information (foton, telefonnummer osv.) du hade på den ifall du inte har gjort en säkerhetskopia och sparat denna i t.ex. iCloud. Vilket vederbörande gjorde 1 gång någon gång förra året...förhoppningsvis.

På Söndag skall jag till en Apple store för att få hjälp av vad de kallar för "genius", dvs. en fjunig, finnig tonåring som är datanörd och lever för Apple med andra ord.

Well, well...det är ganska intressant att märka hur beroende man har blivit av whatsapp och liknande och ändå har jag bara haft en smartphone i mindre än ett år!




You may also like

Inga kommentarer: