Spanjorerna är korta...

/
0 Comments
...och det är tydligen jag med!!!
Jag får alltid för mig att jag är mycket längre än vad jag egentligen är. Sedan när jag ser mig på ett foto tillsammans med andra så blir jag alltid lika förvånad! Detta hände mig sist när jag såg detta foto från min vecka i San Francisco. Här står jag med mina arbetskamrater och jag är kortast! Jag som t.ex. trodde att hon i gröna tröjan var ungefär lika kort som jag eller till och med kortare. Dessa på bilden är inte spanjorer. De är alla amerikaner, australienare eller engelsmän.

Här i Spanien har jag en tendens till att glömma bort att jag är såpass kort som jag är. Majoriteten av Spaniens befolkning är ju ganska korta de också. Speciellt de i 50-80 års åldern. Det fanns inte så himla mycket mat under eller efter inbördeskriget som sagt. Nu ser man skillnaderna i Madrid. De spanjorer som är i 30-års åldern och nedåt är ganska långa och de som är i tonåren börjar bli riktigt långa!

Jag minns den tiden då jag kom till Madrid för första gången som 19-åring (i mitten på 90-talet, äh, vem försöker jag lura? I början på 90-talet...) och stod inne i vagnarna på metron (tunnelbanan) och kände mig lång... Jag kunde riktigt se ut över huvudena (nu menar jag de som stod upp inte de som satt ned) i trängseln för majoriteten var kortare eller i min längd. 161 cm lång är jag. Den där sista centimetern är oerhörd viktig ;-)


You may also like

Inga kommentarer: