Har bytt ut Spanien mot Italien...

/
0 Comments
...denna vecka.

Inget mindre än Milan har besökts. Mamma mia, säger jag bara. Vilken MAT!!! Så gott! Hade turen att hamna på denna restaurang: Antica Osteria Cavallini
Rena rama himmelriket! Jag åt en Osso Bucco till varmrätt som serverades med potatismos och svart tryffel. Jag hade lust att slicka tallricken ren efteråt och allt. Men, jag lyckades hålla mig i skinnet...  

Vinet var fantastiskt, en Pinot Grigio som var ganska mörk för att vara ett vitt vin.
Efter 3 förätter som vi delade på, en huvudrätt och efterrätt så var man ju ganska sådär mätt med andra ord. Min upptäckt som jag gjorde i San Francisco räddade mig. Sambucca med mycket is. Om jag blundar och sväljer den ganska snabbt smakar den nästan, nästan som spanska favoritlikören Pacharan...
En svenska, "Alfredo Landa" och en Filipinska i Italien tillsammans.
Hotellet är ett 5-stjärnigt hotell och man lär sig något nytt varje dag. Jag undrade vad sjutton den konstiga minifilten i byrålådan var...

...nu vet jag:


You may also like

Inga kommentarer: