Jag hittade mitt pass...

/
1 Comments
...och "packade resväskan" och tog mig till en by utanför Madrid, eller snarare sagt utanför El Escorial. 

Min jobbarkompis, Ainatt, fick sin lilla bebis i Juni och idag var det dags att hälsa på.  Efter jobbet åkte jag äntligen ända ut till vischan eller tjotahejti kan man också kalla det för.

Värt resan dit var det dock, för vad är väl bättre än ett dopp i poolen ute i "la sierra de Madrid" ( uppe bland Madrids berg / landsbyggd)?!

Till slut lyckades hon få dit mig trots mina protester om att jag inte åker utanför M30 (motorvägen som går som en ring runt Madrid) och att jag inte hittar passet!

När jag kom hem till Madrids betongdjungel igen var det bara 35 grader...





You may also like

1 kommentar:

  1. Hur sover man nätter då det är 35 grader?? Eller, ni har säkert bra ventilatinssystem antar jag. Vi hade några nätter då graderna var uppe i 30 här i London under sommaren och det var verkligen hemskt!

    SvaraRadera