Äta sushi i Madrid...
/
0 Comments
...skall du inte göra på detta ställe, Sushiclub.
Jag blev misstänksam redan när jag gick in på deras webbsida och kollade in maten. Där stod nämligen ordet "franquicias" (franchise) som jag är allergisk emot. Detta bådade inte gott, men kompisen hade valt stället på rekommendation av en arbetskamrat så vi gick dit.
I början var servicen lite för uppmärksam när vi kom, vi beställde in dryck direkt och satt med denna medans vi kikade i menyerna. Inte bara en servitris utan 3 olika kom fram och ville ta bort våra vinglas och vi fick säga till om att "vi skall dricka vin till maten så de kan stå kvar".
När vi väl hade beställt så hann vi nästan äta upp all mat innan vi fick in vår flaska med vitt vin (som var för varmt). Och då hade killarna beställt in fler rätter eftersom de inte blev mätta på det vi hade beställt in till en början. Pojkarna äter bra de...och det tog evigheter innan den andra rundan mat dök upp på vårt bord.
Från att ha 5 olika servitriser / servitörer i början så blev det helt plötsligt folktomt (på personal). Vi satt och väntade och väntade på att få vårt bord avplockat. Och väntade...
Till slut kom det en servitris och hon ursäktade den långa väntan med att de var "Estamos cortos." och sedan kom det "De personal, nos falta uno." (kan tolkas, vi är idioter då hon satte punkt därefter. Men sedan fortsatte hon och sade i personal, det fattas en. Estamos cortos betyder även "vi är korta" och i och med att hon fortsatte...i personal, dvs. har personalbrist).
Vi blev tillfrågade ifall vi ville ha efterrätt. Ja, det ville vi gärna. Ena kompisen ville ha en drink som stod på efterrättsmenyn, men det gick inte idag för cocktailbaren var stängd. "En Fredag?, om den inte är öppen en då, när är den öppen? En Måndag?". Nej, det fattas ju en person, fick vi till svar. Ja, jisses. Jag är riktigt impad. Om jag någonsin öppnar eget skall jag se till att jag anställer denna person som fattades för han / hon är en riktig klippa. Inget tycktes ju funka utan denna person.
Vi andra ville testa en chokladefterrätt. Servitrisen varnade oss och sa att just den skulle dröja 15 minuter att laga. Ok, "muchas gracias", vi vill nog hinna gå och dricka drinkar på en bar innan det blir alltför sent så tack för varningen. Vi beställde något annat istället...
Efter över en halvtimmes väntan fick vår kompis nog och gick och sade till att vi inte kunde vänta längre och att vi ville ha notan. Tadaaaaa, helt plötsligt blev det fart på dem och efterrätterna kom in och bjöds på och det ursäktades till vänster och till höger och när vi gick höll de till och med upp dörren för oss. "Demasiado tarde, mi amigo" (För sent, min vän). Första intrycket är svårt att rätta till när det blir så fel.
Maten var inte äcklig, men den var inte speciellt god heller. "Been there, tried that, never gonna go back..."
Jag blev misstänksam redan när jag gick in på deras webbsida och kollade in maten. Där stod nämligen ordet "franquicias" (franchise) som jag är allergisk emot. Detta bådade inte gott, men kompisen hade valt stället på rekommendation av en arbetskamrat så vi gick dit.
I början var servicen lite för uppmärksam när vi kom, vi beställde in dryck direkt och satt med denna medans vi kikade i menyerna. Inte bara en servitris utan 3 olika kom fram och ville ta bort våra vinglas och vi fick säga till om att "vi skall dricka vin till maten så de kan stå kvar".
När vi väl hade beställt så hann vi nästan äta upp all mat innan vi fick in vår flaska med vitt vin (som var för varmt). Och då hade killarna beställt in fler rätter eftersom de inte blev mätta på det vi hade beställt in till en början. Pojkarna äter bra de...och det tog evigheter innan den andra rundan mat dök upp på vårt bord.
Från att ha 5 olika servitriser / servitörer i början så blev det helt plötsligt folktomt (på personal). Vi satt och väntade och väntade på att få vårt bord avplockat. Och väntade...
Till slut kom det en servitris och hon ursäktade den långa väntan med att de var "Estamos cortos." och sedan kom det "De personal, nos falta uno." (kan tolkas, vi är idioter då hon satte punkt därefter. Men sedan fortsatte hon och sade i personal, det fattas en. Estamos cortos betyder även "vi är korta" och i och med att hon fortsatte...i personal, dvs. har personalbrist).
Vi blev tillfrågade ifall vi ville ha efterrätt. Ja, det ville vi gärna. Ena kompisen ville ha en drink som stod på efterrättsmenyn, men det gick inte idag för cocktailbaren var stängd. "En Fredag?, om den inte är öppen en då, när är den öppen? En Måndag?". Nej, det fattas ju en person, fick vi till svar. Ja, jisses. Jag är riktigt impad. Om jag någonsin öppnar eget skall jag se till att jag anställer denna person som fattades för han / hon är en riktig klippa. Inget tycktes ju funka utan denna person.
Vi andra ville testa en chokladefterrätt. Servitrisen varnade oss och sa att just den skulle dröja 15 minuter att laga. Ok, "muchas gracias", vi vill nog hinna gå och dricka drinkar på en bar innan det blir alltför sent så tack för varningen. Vi beställde något annat istället...
Efter över en halvtimmes väntan fick vår kompis nog och gick och sade till att vi inte kunde vänta längre och att vi ville ha notan. Tadaaaaa, helt plötsligt blev det fart på dem och efterrätterna kom in och bjöds på och det ursäktades till vänster och till höger och när vi gick höll de till och med upp dörren för oss. "Demasiado tarde, mi amigo" (För sent, min vän). Första intrycket är svårt att rätta till när det blir så fel.
Maten var inte äcklig, men den var inte speciellt god heller. "Been there, tried that, never gonna go back..."