En grek i Madrid...

/
1 Comments
...som heter Dionisos och ligger på calle Leon 17. Det är precis vid calle Huertas och nära Plaza Santa Ana.
Den här restaurangen tillhör "slumpkategorin", ja ni vet. Du råkar gå förbi, är hungrig och får ett infall, "...vi går in och testar". 

Restaurangen var fin inuti och allt såg ganska nytt ut. När vi väl fick menyn så fick jag onda aningar för denna restaurang är en av 9 olika restauranger som tillhör samma koncern. Detta är aldrig ett bra tecken (i Madrid) för det betyder oftast skitmat rent ut sagt. Det är oftast lite snabbmatskedje-känsla över denna typ av ställe. Servicen brukar vara sämre och mer opersonlig än på en "riktig" restaurang.

Tyvärr så infriades mina onda aningar. Servicen var stressad och opersonlig. Maten var inte äcklig, men inget minnesvärt. Det var smaklöst (för lite salt och då saltar jag minst i hela världen de gånger jag lagar mat typ) och trist. 

En ful detalj var att vi beställde in två förrätter, tzaziki och hummus, men vi fick bara in bröd som om vi hade beställt en förrätt. Vi bad om mer och fick betala för det. Varmrätten var en gammal fryst historia (moussaka) som hade värmts upp i micron...

"Been there, seen that, never gonna go back..."

Dock fanns det ett gäng "grekiska gudinnor" på möhippa som gjorde att stället kändes mer genuint. I alla fall ifall du tillhör de som åker till Cypern/Kreta/Rhodos och dricker dig dygnrak på paraplydrinkar...! ;-)


You may also like

1 kommentar:

  1. Åh, ett ställe jag känner igen!
    Älskar din blogg, mycket pga att jag bodde i Madrid under tre månader, år 2010.
    Vill alltid komma tillbaka, men har fortfarande inte gjort det!

    Så härligt att läsa din blogg, kolla bilderna och bara längta sig tillbaka, och se ställen jag också var på och hur kul jag hade. Så en liten nostalgitripp för min del.
    Jag får tacka för det :)

    Kram,
    Amanda

    SvaraRadera