Vilken härlig solig löpardag jag vaknade upp till...

/
3 Comments
...idag.
Jag som har varit skadad i 2 veckor och 3 dagar med en överansträngd vad som inte tillåter mig att springa. Jag har varit hos sjukgymnasten typ varannan dag sedan dess och har vilat fram tills i Onsdags då jag joggade (med smärta) en liten, liten runda på typ max 5 km.

Idag drog glatt på mig mina löparkläder och stack iväg i förhoppningen om att nu, nu jäklar så kommer jag igång igen utan några problem. Men icke! Jag fick snopet vända hemåt igen pga smärtan och kände mig helt bedrövlig...

Jag satte mig ute i solen i trädgården och tröstade mig själv med boken "New York, 1001 Ideér för att lära känna staden".
Nu känns det ganska deppigt i och med att det bara är 21 dagar kvar tills marathon. Jag har ingen aning om hur jag skall klara av den om jag inte ens kan träna. :-(

Jag försöker peppa mig själv med olika löparcitat istället...



You may also like

3 kommentarer:

  1. Venga ánimo!!! Det viktiga är att du blir helt ok först, oavsett om det tar lite längre eller inte. M (som tipsade om macarons)

    SvaraRadera
  2. Va, ska du springa marathon i New York?! Är det ditt första marathon?

    SvaraRadera
  3. M: Muchas gracias din peppning värmer! :-)

    Ulrika: Ja, springa och springa...de som ser mig kanske skulle kalla det för nagot annat pga min fart (=laaaaaangsam), he, he. :-)

    SvaraRadera