Mitt nyårslöfte går bra hitills...

/
2 Comments

...det var något så enkelt som att äta frukt varje dag. Minst 2 olika typer av frukt per dag.

Enkelt för andra men något jag aldrig gör typ. Fråga mig inte varför för jag vet inte. Jag tror att det är för att jag är för lat helt enkelt. För lat för att skala frukten eller nåt sånt. Men nu har det blivit ändring på det och jag proppar i mig minst 2 olika fruktsorter per dag eller fler!

Mitt andra nyårslöfte var att träna löpning så att jag klarar av marathonloppet som jag har anmält mig till i sommar.

Tack vare tjejerna i utmaningen så lyckas jag faktiskt att ta mig upp ur soffan och går ut och springer. Just nu så leder jag!

Jag har retats med de andra tjejerna som ligger efter och kallat dem för latmaskar och hämnden kom snabbt för nu har Mikaela i San Francisco ökat utmaningen till 20 km per vecka i 10 veckor!!! :-)

Ett av mina andra nyårslöften är att inte vara så himla sarkastisk och "bitchig" som jag kan vara...helt enkelt att var mer positiv och inte "siempre negativa, nunca positiva" (alltid negativ, aldrig positiv) som Louis Van Gaal (FC Barcelonas före detta tränare) så bra uttryckte det! :-)


Ett steg i taget mot rätt riktning...


You may also like

2 kommentarer:

  1. Hej madrileña, jag hittade hit via Looking for Sarah, där jag hade tänkt skriva något klokt om spanska matvanor, men du hann före:)

    SvaraRadera
  2. Hola Annnika,

    Kul att höra ifrån en svenska som också bor i Spanien! :-) Sevilla har jag varit i 3 ggr tror jag. 2 av gångerna för att se Atletico de Madrid spela mot Betis ena gången och Sevilla andra gången och den tredje på väg nedåt mot Cadiz tror jag vi skulle. :-)

    SvaraRadera