Jag har lämnat "lilla Finland" bakom mig...

/
1 Comments
...och är nu åter tillbaka i Madrid.
Jag har hunnit med att träffa farsan-tarzan och hans nya flickvän och hennes dotter.

I Fuengirola bor omkring 8000-9000 (!) finnar enligt min pappa. Hjälp!, säger jag. De flesta lever i sin lilla bubbla och kör sin "finska" livstil med finska matvaror (vet inte hur många finska eller skandinaviska) matvaruaffärer som finns där, finsk press, böcker, TV, barer, restauranger och även möbler!

Trots att jag är emot denna "livsstil" så passade jag på att utnyttja utbudet! Jag bor ju ändå i Madrid och umgås bara med spanjorer, kollar bara på spansk TV etc. Det räcker väl som ursäkt ändå?! ;-)

Jag hann med att gå förbi svensk-finska bokhandeln Hemingway och köpt 9 pocketböcker! Jag älskar att läsa och brukar läsa böcker på svenska, engelska eller spanska. Men det är alltid nåt speciellt med att läsa på svenska...det går snabbt, väldigt snabbt! Jag slukade en bok på 310 sidor på 2,5 timmar häromkvällen/natten (mellan 23:00-01:30). Att läsa på svenska känns som meditation tycker jag. Jag antar att det är för att det är mitt modersmål.Efter detta gick jag förbi 2 olika butiker och döm deras förvåning när jag länsade deras förråd av Tupla, min och sambon "el gatos" absoluta favoritchoklad! När jag kom till den andra butiken fick jag blunda för det mesta för jag hade redan 2 kassar fulla och resväskan jag hade tagit med mig var inte stor nog. I butik nr 2 hade de Aladdinaskar! Det köpte jag inte pga platsbrist, snyyyyyyft! Sedan fick jag syn på OSTBÅGAR!!! Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhh!!!Vad mer kan jag säga? Jag är en lycklig kvinna...eller en lycklig, snart lite fetare kvinna.


You may also like

1 kommentar:

  1. Ostbågar ooooostbågar!!! Jag hetsköpte kanelbullar i vad heter den nu igen, fashionabla byn utanför Malaga.... öööh... Oh well, det var några år sedan så det är preskriberat. Kan vi få adresserna till finska varor? http://www.suomikauppa.fi Annars funkar denna sida väldigt bra enl min finska kollega

    SvaraRadera