Man är inte snygg när man går ut och springer...

/
7 Comments

...i kylan i Madrid inte!

Jag ser snarare ut som en rånare än en löpare. Hm...vad var det jag just kallade mig själv för? Löpare?! Host! Ha, ha...än är det en lång väg kvar. Igår kväll var jag riktigt DUKTIG för jag klarade av 15,08 KILOMETER!!! Fort gick det inte, det tog sin tid, hela 1 timme och 29 minuter.

Hur firade jag det då? Jo en TUPLA till efterrätt!!!

Min löpning går framåt. Inte så himla illa om jag får säga det själv. Förra veckan låg jag i toppen bland de som är med i utmaningen (sammanlagt hade jag avverkat flest kilometer). Detta betyder nu inte att jag är bra på att springa utan att de som är med i utmaningen är latare än mig...hitills!!! ;-)


You may also like

7 kommentarer:

  1. Hey, härlig blogg! Var springer man bäst i centrala Madrid? Hur himla kallt är det just nu? Behöver man typ fleecejacka på joggingturerna? Ska dit nu till veckan och funderar också på om man ska ha ull-kappan eller canvas-parkas (och ullkofta;)). Svara gärna och dela med dig av lite packtips och fina löprundor. Kanske något måstehak att besöka också. Ska bo nära Parque del Retiro...

    SvaraRadera
  2. Jag tror du underskattar dig själv!

    SvaraRadera
  3. Snygg style! :D
    Jajaja, du leder - men vi kommer o tar dig snart. Hehe. Time for confession! ;)

    SvaraRadera
  4. Lyckemig: Hola! Kul att du skall till Madrid. Du säger att du skall bo nära Parque del Retiro vilket är perfekt! Den kan du springa i, om du håller dig till stängslet och springer runt hela blir ett varv ca 4 km så det beror på hur mycket du vill springa. Du kan ju kombinera det med att springa inne i parken också. Om du loggar in på www.endomondo.com som många spanjorer använder så hittar du flera olika löprundor i Retiroparken. Sedan finns ju även Casa del Campo parken, men den kan vara svårare att hitta i ifall man inte är van. Idag var det -3 grader på morgonen och det var +6 nu på kvällen vid 20-tiden. Jag fryser mycket i början och sedan svettas jag ganska mycket när jag kommer igång och springer så jag brukar ha flera lager som är lätta att ta av och knyta kring midjan. Det regnar ivarje fall inte denna vecka! :-) För måstehak att besöka så har du massor av tips i Restaurang och bar eller tapas taggarna här i bloggen. Kolla även taggarna Barrio Salamanca och Distrito Retiro. Hur länga stannar du i Madrid? Hoppas du gillar Madrid minst lika mycket som jag själv! ;-)

    SvaraRadera
  5. Lisa: Du är för snäll tror jag! :-)

    Mikaela: Ja, eller hur? En alldeles egen alternativ stil...:-). Oj, oj...om ni skall ifatt mig får ni kämpa hårt denna vecka för enligt mitt schema skall jag springa 4 dagar och 7km, 9km, 6km och 16km! :-)))

    SvaraRadera
  6. Hej igen! Tack för tipsen! Nu är jag på plats och är tyvärr snuvig. Den första dagen var helt hektisk men nu har jag hittat havregryn till vettig frukost, så nu kan jag slappna av och lyfta blicken. Går en intensivkurs i spanska i två veckor och har mycket schemalagd tid. Var i Madrid för 10 år sedan och känner igen mig litegrann. Det är ju en underbar stad, men ,tror inte att jag skulle orka bo här;). Igår hittade vi ett tapasställe som heter Estay, vi gillade det verkligen, du känner säkert igen det, prisvärt i dyrtrakterna Salamanca. Vi ska nog lyckas prova några av dina ställen också. Äta bör man ju. Ska leta presenter till mina barn, det är det enda jag måste, tips på områden? Kanske nån fin väska, smycken ... Typ. Finns nått sofo-liknande område har jag hört, vad heter det? Ha det fint så länge! Svåra gärna om du hinner och vill?!

    SvaraRadera
  7. Ha, ha...havregryn = vettig frukost!!! Du är definitivt svenska! Oj då, inte orka bo här? ¿Porqué? Varför? Madrid som är så himla bra! :-) Det tapasstället känner jag inte igen, ivarje fall inte namnet men jag är ju inte en höjdare på att minnas namn i och för sig. Hm tips på inköpsområden för presenter till barn...ingen aning faktisk. Har inga barn själv och spenderar det mesta av mina pengar på att äta och dricka! ;-) Men El Corte Inglés har ju allt ivärsta fall och det beror ju på hur gamla dina barn är? Det där Sofo området som du nämner...vad kan det vara? Chueca kanske? Med gatan Fuencarral som har massor av affärer och sedan deras egna "alternativa" (inte lika alternativ längre) mercado (marknad) med olika stånd som säljer väskor, smycken osv. Jag tycker mest att det liknar Punkt Shop (eller vad det hette, ni vet, affärer vid "Plattan" i Stockholm) och allt skräp som de sålde nuförtiden.

    Väskor är jag inte så himla duktig på och ännu mindre utan att veta smak och prisläge, men en affär jag gillar för smycken är "Uno de 50" (http://www.unode50.com/es) som startade genom att bara göra smycken i 50 exemplar. Nu följer de inte den regeln längre, men vissa smycken följer fortfarande den principen ifall man vill ha nåt mer orginellt. En av deras affärer ligger på calle Fuencarral. Lycka till med kursen och hoppas du får 2 härliga veckor här i Madrid!

    SvaraRadera