Jag gjorde en Emelie Forsberg...

/
0 Comments
...och ramlade pladask under trailloppet idag. 

Emelie Forsberg, löperskan, Sveriges hopp till världen när det gäller trail running, ramlade i helgen under starten i loppet Transvulcania där världseliten inom trail running möts.

Själv flög jag fram och hamnade på mage, helt raklång och med ansiktet mot marken mitt under loppet. Jag reste mig och kände efter i vaden och var livrädd att jag hade gjort illa den igen. Inte 4 månaders sjukskrivning och stillasittande igen!!! Men nej, jag klarade mig med skrap- och rivsår! 

Vilket lopp, vilken hetta och jag är jätteglad att jag klarade av den utan några problem (förutom att jag ramlade då). Jag är väldigt tacksam för att jag klarar av att springa ett sånt här lopp. Jag var ju sjukskriven i 4 månsder och gick på kryckor i somras. Min första joggingtur var i Oktober och sedan dess har jag knappt tränat pga att jag jobbar dubbelt just nu. Så, det är inte fy skam min prestation idag. Speciellt inte eftersom jag vann över kompisarna samt sambon som också sprang idag!





You may also like

Inga kommentarer: