Madrid marathon...

/
0 Comments
...och halvmarathon OCH ett 10 kilometers lopp nu på Söndag.

Lite överambitiöst av arrangören tycker jag. Det kommer att bli trångt för löparna och för mycket knuffar. Vissa vill ju komma fram extra snabbt och har bråttom för de vill ju göra en bra tid då de bara springer 10 km.

Jag kommer inte att kunna springa för jag är skadad igen :-(. Jag fick kramp i förra loppet, halvmaran i Madrid, som jag sprang för tre veckor sedan. För två dagar sedan när jag var och sprang i Retiro fick jag så ont att jag var tvungen att avbryta och snopet halta hem igen.

Jag kom precis tillbaka från löparmässan där jag har hämtat min nummerlapp. Man får ju alltid en löpartröja, så även ifall jag inte kan springa så får jag ett minne. 30 Euro har jag betalat i avgift för detta lopp så det känns ju så där lagom kul att inte kunna delta...

Jag hämtar min nummerlapp och tröjan som var annorlunda för tjejer än för killar. Deras var en t-shirt variant och min var ett minimalt linne! För kort och för liten. Jag avskyr korta löpartröjor eller linnen, så jag frågar efter den största storleken. Näe, det fanns ingen större. Får man byta till en herrvariant då? Näe, det gick inte heller.

Sambons svar på min fråga om vad han tyckte om den när jag provade den:

"Den blir snygg att gå ut och festa i, dina bröst ser jättestora ut i den"

Mitt löparlinne kommer se jättesnyggt ut där på hyllan längst in i garderoben...











You may also like

Inga kommentarer: