Restaurangen som försvann...

/
0 Comments
...skulle jag ha gått på i helgen. Jag ringde till och med och bokade bord på restaurangen som inte fanns.

Restaurangen heter eller snarare sagt hette "El Bilbaíno" och ligger, nej låg skall det vara på gatan Ventura de la Vega 11. Jag tyckte att det var lite konstigt när jag ringde för att boka och inte hörde att de svarade med restaurangens namn. När jag hade bokat frågade jag för säkerhets skull: "Ni ligger fortfarande på Ventura de la Vega gatan?"

Si, si, svarade hon glatt i andra änden av luren.

Vi gick upp och ned längs gatan och letade och letade efter en restaurang som hetter "El Bilbaíno" tills jag istället gick in en argentinsk restaurang och frågade ifall de visste var den låg.

Jasså den. Ja den har stängt för flera år sedan. Det är nu en italiensk restaurang.

Det blev inte italienskt till middag utan vi stannade och åt argentinskt istället. Maten var inget jag blev imponerad av, så stället är inte ens värt att nämna. Men vi testade ialla fall ett argentinskt vin som var helt okej gjord på druvan "Malbec" som jag aldrig hade testat förr...


You may also like

Inga kommentarer: