Trail löpning vs. skidåkning...

/
0 Comments
...vilket är bäst?
Jag vet inte vilket jag gillar mest. Jag har alltid gillat att springa väldigt mycket, men jag har också alltid älskat att åka skidor. Nu sitter jag här uppe på en skidort i Spanska Pyreneerna och känner suget varje dag...
...att få gå ut och springa uppe i bergen! 



Det är något så speciellt när man tar sig fram däruppe. Tystnaden och all den vackra naturen. Det jag gillar allra bäst av allt är dock att jag känner mig helt slut efteråt. Därför har jag alltid gillat löpning. Jag vill att det skall kännas i hela kroppen att man har gjort något! 
Endorfinkicken går dessutom inte av för några hackor efter en löparrunda. Häromdagen blev jag dock så himla trött, så jag var tvungen att lifta hem de sista 2 kilometerna. Det skyller jag på min skada från i somras som gjorde att jag förlorade nästan alla muskler i benen och inte lathet! Den dög för mig och min stolthet ivarje fall!



You may also like

Inga kommentarer: