Stötte på ett riktigt svin...

/
0 Comments
...när jag var ute och joggade häromdagen ute i skogen.
Jag har varit på jobbresa denna vecka och vi befann oss i nationalparken "Valle del Tajuña" ca 50 minuter utanför Madrid. Ena kvällen fick vi lite tid över så vi hade 2 lediga timmar innan middagen, vilket jag tyckte var perfekt för en löprunda.

Jag sticker iväg på min löprunda och in på en grusväg som låg i ett jaktområde "coto de caza" och springer där i lugn och ro tills jag helt plötsligt hör något alldeles intill mig. Jag vrider på huvudet och upptäcker ett helt ENORMT vildsvin med sina JÄTTETÄNDER bara 3 meter ifrån mig! Vildsvinet gör en rörelse som om han skulle vilja springa därifrån men kommer på andra tankar och stannar istället kvar och stirrar stint på mig. Det tog mig typ 1 sekund att reagera och jag fullkomligt flög därifrån.
Jag har nog aldrig sprungit så snabbt förut. Jag vågade inte springa samma väg tillbaka och jag hade ingen aning om vart grusvägen skulle leda mig till, men jag hade ett svagt hopp om att jag skulle komma fram till motorvägen till slut. Mycket riktigt, till slut befann jag mig vid motorvägen som jag tog mig upp på och började springa på. Ett idiotiskt tilltag. Det var sent och det började bli mörkt och där sprang jag vid vägkanten och väntade på att bli överkörd vilken minut som helst typ. Men jag tyckte just då att bli överkörd av en bil lät mycket bättre än att bli attackerad av ett vildsvin...

Det blev mörkare och mörkare och jag sprang snabbare och snabbare för att hinna fram till avfarten mot egendomen (hotellet) medans jag fortfarande kunde se den. Efter något som kändes som de längsta 50 minuterna i mitt liv kom jag äntligen fram till hotellet. Jag har ingen aning om hur många kilometer jag sprang, men fort sprang jag. Det kan träningsvärken jag hade dagen efter intyga...

Att bli jagad av ett vildsvin gör tydligen underverk ifall man vill förbättra sin löptid. 2 dagar efter den löprundan sprang jag i trygga Retiro parken här i Madrid och lyckades göra det på 4.53 / km! :-)


You may also like

Inga kommentarer: