Jag lider av värmen...

/
0 Comments
...och längtar tills min semester då jag flyr hettan i Madrid. Minst 33 grader har vi utomhus. I solen stiger det upp till 36 grader...


Om ni tittar riktigt noggrannt på fotot så ser man faktiskt att mitt ansikte är rödare (förutom att jag ser skitsur ut) än toppen jag har på mig. Och då hade jag varit utomhus i några få minuter efter att ha kommit ut från lunchrestaurangen med luftkonditionering. 


Spanjorerna, eller ivarje fall Madridborna, tycks vara som gjorda för den här värmen. På vintern så är deras kroppar varma (medans min är kall och fötterna iskalla) och under sommaren är deras kroppar svala medans det känns som jag egentligen är ett bastuaggregat typ.

Nu har den sista delen slagit in av det spanska talesättet som beskriver Madrids väder under de olika årstiderna: 

"Nueve meses de invierno y tres meses de infierno" (Nio månaders vinter och tre månaders helvete)


You may also like

Inga kommentarer: